Pár napja bennünk van, hogy megosszunk néhány dolgot veletek a QR kódról. Szóval a hivatalos bevezető:

A QR kódnak semmi köze a kiterjesztett valósághoz, mégis szorosan együtt jár a kettő, mivel ez az egyik legegyszerűbb és leggyorsabb eszköz ahhoz, hogy a kiterjesztett valóság alapú alkalmazásunkat, vagy rétegünket eljuttassuk a végfelhasználókhoz.

Hát így... A lényeg benne is van a leadben, de ettől még közel sem leszünk szakértők a témában. Az elmélyüléshez tovább kell olvasni.

Szóval kezdjük az elején és ragadjuk meg a lényeget:

A QR kód gyakorlatilag egy kétdimenziós vonalkód, amit ipari célokra fejlesztettek ki, de napjainkban elsősorban a marketing felhasználása miatt ismerik az emberek. Viszonylag sok (és sok féle) információ kódolható bele és (a kódolás típusától függően) nagy a a hibajavítási képessége. Ez gyakorlatilag annyit tesz, hogyha például valamilyen szennyeződés éri, akkor is olvasható és dekódolható lesz. Ez a tulajdonsága lehetővé teszi arra is, hogy "művészien megerőszakoljuk", de erről picit később.

Szóval hogy is kapcsolódik a QR kód a kiterjesztett valósághoz?

Hát úgy, hogy egyszerűbb egyet beolvasni, mint sajtóhirdetésekben, és egyéb felületeken bonyolultan leírni, hogy:

1. Vedd elő a telefonod.

2. Indítsd el az Apple/Ovi Storet-t, vagy Android Marketet.

3. Keresd ki mondjuk a Layar nevű ingyenes alkalmazást.

4. Telepítsd

5, Menj a keresőjébe és keress rá az xy rétegre.

6. Válaszd ki

... és elvárni a felhasználóktól, hogy megtegyék.

Az egész folyamatot 1-től 6-ig helyettesíti egyetlen QR. (hazudtam, mert 1: előveszed a mobilod, 2: elindítod a QR kód olvasót)

Aztán az alkalmazás (bár itt megintcsak típusa válogatja) továbbdob egyenesen a konkrét réteg eléréséhez. Ha nincs telepítve a telefonodon az alkalmazás, azonnal felkínálja a telepítés lehetőségét. Aki nemhiszi, járjon utána:

eger_ar.png

Néhány fontos dolog:
Oda kell figyelni, hogy megjelenítésben (nyomtatásban, monitoron) megfelelő legyen a mérete, ugyanis a dekódoló szoftverek külön-külön érzékelik, olvassák a fekete és a fehér négyzeteket. Fontos a minél nagyobb kontraszt, de ennek megfelelőségét nehéz megítélni szemmel, hiszen az okostelefonok kamerái jelenleg 5-8 megapixel körül mozognak, és néhány QR kód olvasó nem tudja az autofocust, valamint a vakut kezelni (bizonyos esetekben az energiatakarékos beállítások miatt). Szóval elővigyázatosságból megéri néhány méretet nyomtatni és minél több típusú telefonnal, minél több beállítás, távolság és fényviszony mellett ellenőrizni.

Összehasonlításképp:

Itt az előző QR kód, valamint egy másik, melybe egy névjegykártya alapadatai vannak kódolva. Méterük teljesen egyforma, az egyikben mégis csak 429 négyzet látható (nem számítva a három navigációs négyzetet, de beleszámolva a negyedik kicsit), a másikban viszont 1 173!

429 négyzet

1173 négyzet

(egymás mellé téve szembetűnő a különbség, azonban úgysem gondoltad volna)

ARpro- Kiterjesztett valóság - Full Service In Augmented Reality


A bejegyzés trackback címe:

https://arpro.blog.hu/api/trackback/id/tr14356356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása